Er is geen enkel bezwaar om tijdens de zwangerschap met sporten door te gaan, het is wel van belang om goed te luisteren naar de signalen van je lichaam. Aan te raden is om de trainingsbelasting wat te verminderen. Met het vorderen van de zwangerschap kan de baby in de weg gaan zitten. Je buikspieren verplaatsen door de groei van de baarmoeder, waardoor je deze spieren niet optimaal kunt gebruiken en daardoor bij verkeerde bewegingen/houdingen je rugspieren gaat belasten. Doe dus tijdens je zwangerschap geen buikspieroefeningen, dit voorkomt rugklachten.

Als je gewend bent om naar de sauna te gaan kun je dat – met uitzondering van de eerste drie maanden- gewoon blijven doen. Hou er wel rekening mee dat je wat eerder last kan krijgen van de hoge temperatuur. Als je niet gewend bent om naar de sauna te gaan kunt je het eerste bezoek beter uitstellen tot na de zwangerschap.

Wij horen vaak van onze cliënten dat zij niet goed weten wat ze aan sport mogen en kunnen doen om fit en gezond te blijven gedurende de zwangerschap. Daardoor zijn wij aan het nadenken om een uniek project met onze praktijk op te zetten om iedereen nog gezonder zwanger te laten zijn en blijven. Daarvoor hebben we alleen jullie hulp nodig!

Zou iedereen die zwanger is of zwanger is geweest voor ons deze enquête in willen vullen naar waarheid. Het invullen duurt nog geen 5 minuutjes. Als wij alle gegevens hebben verzameld kunnen wij verder met het uitwerken van een uniek idee. Wij houden jullie op de hoogte!

Alvast heel hartelijk dank.

https://www.surveymonkey.com/s/KW7JBKL